הגדרות השיווק התכליתי
הגדרה תכליתית של השוק:
השוק הוא אוסף של לקוחות ומתחרים.
מכאן שהכרת השוק היא: הכרת הלקוחות, והכרת המתחרים.

שיווק תכליתי מכוון את התחרות


שיווק תכליתי יוזם ומכוון. פירושו של דבר להיות ראשון בבחירת כיוונים חדשים, שיגרמו למתחרים הוצאות
לא מתוכננות, ואחר כך - עוד יצטרכו להגיד "גם". לשיווק התכליתי הגדרות ועקרונות. להלן ההגדרות:

השוק והתחרות לפי הגישה התכליתית (פונקציונלית):

1. השוק הוא אוסף של לקוחות ומתחרים.
2. מספר הלקוחות ומספר המתחרים סופי.
3. מרגע שנבחרו נתוני המוצר ומחירו, נקבע ההיקף הסופי של השוק
    למוצר זה. דוגמה: יצרן יכול לבחור לקצר את משך פעילות המוצר
    כאשר אין מספיק לקוחות בשוק.
4. יעילות השיווק הוא זמן הנדרש להגיע למירב הלקוחות בשוק.
5. יעילות השיווק היא פונקציה של: 1. יעילות ההפצה. 2. יעילות החשיפה.
6. היעילות מוגדרת כמקסימום התועלת במינימום יחידות זמן והעלות.
7. לפי 1 להבין את השוק זה: להבין את הלקוחות ולהבין את המתחרים.
8. להתחרות בשוק היא שאלה של הבנה. מי שלא מבין לא מתחרה.
    כאסח היא היאבקות. לא תחרות. תחרות עושים בשכל לא רק בכוח.
9. ישנם 3 יסודות לתחרות: מוטיבציה - לבחור כיוון ותוכן (מה לעשות).
                                      עצמה - לבחור כמה לעשות.
                                      איכות - לבחור איך לעשות.

להלן דוגמה (לא המלצה!) לחישוב התנהגות שוק: מצברים לרכב.
נגדיר כי מצברים מוחלפים אחת ל 3 שנים.
נניח כי בישראל 1800000 כלי רכב פרטיים.
נגדיר כי 360000 מהם בני פחות משלוש שנים.
מכאן שהאוכלוסייה בכוח לרכישת מצבר חדש ברגע הנתון - 1440000 כלי רכב.
מאחר ואין  ברירה אחרת, כולם מחליפים  אחת  ל 3 שנים - היקף  המכירות השנתי  הוא 480000 מצברים.
מבלי לבצע סדרות מצטברות (משנה שעברה) ומופחתות (תאונות  והשבתות) אלו 40000 מצברים  לחודש.
נניח כי בשוק 8 מותגים (ברור  שכל מותג נוסף, יקטין את השוק הפוטנציאלי, עבור כולם!).  הפוטנציאל
למותג לחודש יהיה: 5000 מצברים. מה שכל אחד מוכר בפועל - מבטא את היעילות היחסית של השיווק.
אם יהיה צורך להחליף מצבר כל שנתיים היקף השוק יגדל ב 50%!. מכאן הפיתוי לקצר את  חיי המוצר*.
(במובן של *משך פעילות המוצר, להבדיל  מהחדרת מוצר חדש, שמקצר את  זמן נוכחות מוצר ישן בשוק).

זו דוגמא פשוטה. ברור שישנם מצבים מורכבים יותר. אנו מעמידים לרשות לקוחותינו שיטות תכליתיות
לשיווק, המבוססות על נתונים סופיים (לא יחסיים) לכימות נתוני השוק וייעול מהלכי השיווק.


  צור קשר  למפת האתר  עקרונות השיווק  זמן חשוב יותר 

מעשים במקום מעשיות

מכירות ובקרה שיווקית בארץ ובחו"ל
במקום להתייאש מהשוק - בואו נטפל בשיווק
אנחנו משפרים ביחד אתכם: את המכירות. את המוכרים. ואת המוניטין שלכם.
ביחד - נמכור יותר. מהר יותר. רווחי יותר!
האם אתם מוכנים להצלחה?