עיקרון רביעי: שיווק תכליתי נועד למתמידים.
רק כך אפשר להחליט על כיוון. שיווק תכליתי מבטיח לעסק זרימה רצופה ומתפתחת של
תעסוקה במחירים רווחיים,
ותורם ליעילות ולחסכון בזמן - של אנשי המכירות.
שיווק מצוין דואג לרווחיות בכל מסלול המוצר:
ליצרן, למוכר ולקונה.
בייחוד לקונה. שיווק מעכשיו לעכשיו אינו תכליתי משום שאינו משאיר מקום לכיוון והתפתחות (שעדיפה על מהפיכה!).
עיקרון חמישי: השיווק צריך למנוע ולהימנע מאי סדר.
כדי להרוויח, עסק צריך לקנות ולמכור. מפעל צריך גם לייצר, מה שמוסיף אילוצים (זמן חשוב יותר מכסף!).
שיווק תכליתי תורם לכך, שלא צריך לעשות פעמיים אותו הדבר.
אין אי הבנות. כולל ניתוח רציף של רווחיות שרשרת האספקה והשרות טכני, שהם לעתים מקור לאי הסדר בעסק, ולהקטנת הרווחיות.
עיקרון שישי: כשלא מסבכים את זה - זה נשאר פשוט!
עיקרון שביעי: שיווק תכליתי מפעיל תהליך של בקרה שיווקית.
על השיווק מוטל לצבור מידע מכל הדרגים הפועלים בחברה. למשל: כספים (מכירות מול רווח). שרות טכני
(דוחות ביצוע ותלונות) לוגיסטיקה (מלאים מצטברים, מלאי אצל לקוחות והערות הנהגים והסדרניות כשיש).
וכמובן היזון חוזר לגבי קידום המכירות ומעמד המוצרים בשוק.
כך נוצרת בקרת רווחיות רצופה. לסיכום:
בשיווק תכליתי, אנחנו עוסקים במכירות, כדי ליצור רווחים, שיאפשרו חופש, לבחור כיוון נכון בשוק.
איתנו התהליך קצר יותר ויעיל יותר!
|