סטטיסטיקה היא אחת הדרכים להבין היסטוריה
של עסק
וגם את עתידו. לפעמים מקבלים מסקנות מוטעות מפאת אי סדר בנתונים,
וחוסר בקרה.
לפני איסוף הנתונים
מומלץ להחליט
א. האם מחפשים תוצאות כדי
להצדיק עמדה או ללמוד משהו חדש.
ב.
מהו התקציב
וכיצד ישפיע על איכות הבדיקה.
ג. האם נכללה
בדיקה לאימות התוצאות. כדאי לראות מספרים לפני שמתייחסים לאחוזים, להתבונן ב
מהות
התוצאות ולא רק בתוצאות עצמן.
בנושא
בקרה שיווקית (
למאמר) לפי גישתנו
בקרה לא מחפשת אשמים אלא תוצאות.
ומטרתה לפעול למניעת הטעויות הבאות. כדי שתוכנית תהפוך בסיס לביצוע ולא בסיס
לשינויים. לשמור על הסדר ולבצע - לא לתרץ. ועם יותר תשומת לב. שכן לרוב, זהו כל
ההבדל בין המצוי לרצוי. ואז התחזית מציאותית יותר. זכרו
כל דבר מדיד - לכן אם לא תבדקו לא תדעו!.
למידע נוסף צור קשר