זו לא עוד ביקורת
בקרה שיווקית אינה עוד סוג של ביקורת

בסביבה העסקית כיום, קיימים אין סוף נתונים. לרוב ללא סדר נוח לשימוש. ריבוי המוצרים והמתחרים, והירידה במוסר העסקי, מחריפים את התחרות, וגורמים למצב חדש, בו מקבלי ההחלטות נאלצים להיות מעורבים יותר ויותר בהחלטות יומיומיות. ליזום כניסה למצבים חדשים, לעיתים תוך נטילת סיכונים רבים יותר, כשלא תמיד ברור מהו המידע הנדרש ואם אמנם יהיה זמין למועד הקבלת ההחלטות.

למראית עין מקורות המידע זמינים. מרכזי מידע, אינטרנט, חברות מחקר (וחקירות) ספרות, עיתונות ויועצים שונים פועלים כספקי מידע, נוכחים תמיד בתחילת התהליך ולא תמיד בהמשכו, או בשלב קבלת ההחלטות. גם הפתרונות הנובעים מתוכניות ניהול שונות, לא תמיד מביאים למסקנות הנדרשות. וכך במועד הקריטי נאלצים מקבלי ההחלטות לבחור כיוון - על בסיס מידע לא שלם. ולרוב היסטורי ולא עתידי.

בקרה נבדלת מביקורת בכך, שהיא בדיקה תוצאתית, המציגה עובדות מבלי לחפש אשמים! בקרה שיווקית באה על מנת לקבוע מדדים, שיעזרו למנוע טעויות חוזרות. בקרה שיווקית משווה תוכנית לתוצאה ויוצרת מתווה לצעד הבא, כדי שהתוכנית תהפוך בסיס לביצוע ולא בסיס לשינויים. בקרה שיווקית היא השוואה מספרית של הפער בין הכוונות לתוצאות, ומה זה גרם מבחינת הרווחים. כל ההבדל בין המצוי לרצוי הוא קצת תשומת לב למהות התוצאות, ולא רק לתוצאות עצמן. בקרה שיווקית יוצרת תשתית לביטחון בתחזיות ולהכנת הצעדים שידרשו בעתיד.

מטרתה של הבקרה שיווקית להצביע על פערים. לנתח גורמים שיצרו סטייה (אם הייתה) ולראות במה ניתן להשפיע על התהליכים על מנת שהסטייה תהיה רק בכוון הרצוי. בקרה שיווקית אינה עוסקת באנשים ובמחדלים אלא רק בתוצאות ובנסיבות שהביאו לסטייה מתוכנית, או תחזית. בקרה שיווקית עוסקת אך ורק במספרים מוחלטים, הבנתם וניתוחם, ומנסה להסביר את התנהגות הנתונים, על ידי שימוש בתהליכים הסטטיסטיים - המתאימים לסוג הנתונים שבם פועלים.

בקרה שיווקית אוספת נתונים מכל מהלך חיי המוצר החל ברכיבים וכלה בהחזרות (תיקונים) מתוך מטרה לענות על צרכי החברה. לרוב כל הנתונים קיימים, לעיתים במקומות שונים בחברה, בין בגלל דרישות של הנהלת חשבונות, ייצור ובקורת איכות, ושרשרת האספקה. כך שבדרך כלל, כל מה שנותר, כרגיל, היא תשומת הלב כלומר לאסוף אותם (את הנתונים כמובן). הדוגמאות להלן אינן מכסות את כל התהליכים אלא מטרתן לעורר את המעונינים בנושא לי צור קשר.

שאלות לבקרה שיווקית: אורך חיי המוצר - השפעת הרכיבים, ההפצה. המשתמשים והתחרות.
                                  יעילות הקידום  - שמירת הקיים, הוספת לקוחות, נאמנות לקוחות, עלות.
                                  יעילות השרות  - מדדים: מלאי לסבב. מכירות למיקום. שרות לקניה חוזרת.
                                  יעילות השיווק  - רווח: ללקוח / מוצר / אזור / סוג מוצא. מדדים לשביעות רצון.

השיווק הוא הנדסת הרווחים שלכם! אל תסתפקו במה שיש!

למידע נוסף: צור קשר
  צור קשר  למפת האתר  להגדרות לחץ כאן  סמינר שיווק ובקרה 

מעשים במקום מעשיות

מכירות ובקרה שיווקית בארץ ובחו"ל
במקום להתייאש מהשוק - בואו נטפל בשיווק
אנחנו משפרים ביחד אתכם: את המכירות. את המוכרים. ואת המוניטין שלכם.
ביחד - נמכור יותר. מהר יותר. רווחי יותר!
האם אתם מוכנים להצלחה?
© Entire contents copyright